Nejméně 160 milionů už se jich po světě prodalo. Někdo na ně dodnes hledí trochu skrze prsty, milionům lidí přitom dávají šanci být aktivní, samostatní a tím pádem i zdravější do vysokého věku. Dalším už dnes více či méně nahrazuje auto. Řeč je o elektrokolech 🚲🔋, fenoménu starému více než jedno století, který se teprve nyní dostává na výsluní. Právě elektrokolům se dnes poprvé věnujeme v Urban Caastu do hloubky a z mnoha stran. Proč jsou dost možná klíčem k proměně měst od skladiště plechu k místům, kde se dobře žije i pohybuje? Jako obvykle s Jakubem (
Zdravím tvůrce Urban Caastu, předně bych Vám chtěl poděkovat za tento skvělý počin, který má dle mého velký potenciál oslovit širokou skupinu lidí. Ke kvalitě dozajista přispívá Váš background - je osvěžující slyšet o cyklistice hovořit někoho, kdo strávil část kariéry v automobilce a vyvaruje se tak zjednodušujících a polarizujících tvrzení (ke kterým jsem měl sám až příliš blízko). To, že řešení nejspíš spočívá v postupném a částečném přechodu z motorové dopravy na udržitelnou, je pro mě ten nejcenější message.
K podcastu mám v tuto chvíli jednu připomínku a dvě prosby. Připomínka se týká pátého dílu - chápu, že jste chtěli dodržet časový rozsah, jedenáctiminutová epizoda je ale podle mě prostě příliš krátká pro nějaké hlubší sdělení. Přišla mi škoda, že když už přišel zajímavý host, řekl toho tak málo. Hodina plus Vašich deset teček závěrem je rozhodně lepší.
Prosba číslo jedna se týká Romanova výroku, že helmy se nosí pouze tam, kde neexistuje dobrá cyklistická infrastruktura (nebo něco v tom smyslu). S tím asi nelze nesouhlasit - nebezpečné není ježdění na kole, ale okolní provoz - moc bych ale ocenil, kdybyste se mohli hlouběji ponořit do problematiky povinného nošení helem (zejména proč má nařízení nošení helem ve výsledku negativní důsledky pro celkové zdraví populace). Mám pocit, že pro spoustu lidí je to jaksi neprobádané území a uvažují o tomto tématu pouze povrchně (helma implikuje bezpečí).
Druhá prosba míří na Romana - mohl byste prosím popsat, co se z Vaší perspektivy odehrávalo během diskuze o budoucnosti cyklodopravy v Brně? Zajímala by mě nějaké reflexe této debaty. Chápu, že takto konkrétní téma nemusí zajímat všechny posluchače, možná že se na něm ale dají popsat nějaké širší trendy.
Zdravím tvůrce Urban Caastu, předně bych Vám chtěl poděkovat za tento skvělý počin, který má dle mého velký potenciál oslovit širokou skupinu lidí. Ke kvalitě dozajista přispívá Váš background - je osvěžující slyšet o cyklistice hovořit někoho, kdo strávil část kariéry v automobilce a vyvaruje se tak zjednodušujících a polarizujících tvrzení (ke kterým jsem měl sám až příliš blízko). To, že řešení nejspíš spočívá v postupném a částečném přechodu z motorové dopravy na udržitelnou, je pro mě ten nejcenější message.
K podcastu mám v tuto chvíli jednu připomínku a dvě prosby. Připomínka se týká pátého dílu - chápu, že jste chtěli dodržet časový rozsah, jedenáctiminutová epizoda je ale podle mě prostě příliš krátká pro nějaké hlubší sdělení. Přišla mi škoda, že když už přišel zajímavý host, řekl toho tak málo. Hodina plus Vašich deset teček závěrem je rozhodně lepší.
Prosba číslo jedna se týká Romanova výroku, že helmy se nosí pouze tam, kde neexistuje dobrá cyklistická infrastruktura (nebo něco v tom smyslu). S tím asi nelze nesouhlasit - nebezpečné není ježdění na kole, ale okolní provoz - moc bych ale ocenil, kdybyste se mohli hlouběji ponořit do problematiky povinného nošení helem (zejména proč má nařízení nošení helem ve výsledku negativní důsledky pro celkové zdraví populace). Mám pocit, že pro spoustu lidí je to jaksi neprobádané území a uvažují o tomto tématu pouze povrchně (helma implikuje bezpečí).
Druhá prosba míří na Romana - mohl byste prosím popsat, co se z Vaší perspektivy odehrávalo během diskuze o budoucnosti cyklodopravy v Brně? Zajímala by mě nějaké reflexe této debaty. Chápu, že takto konkrétní téma nemusí zajímat všechny posluchače, možná že se na něm ale dají popsat nějaké širší trendy.
Díky, s pozdravem,
František Szczepanik