3 Comments

Zdravím tvůrce Urban Caastu, předně bych Vám chtěl poděkovat za tento skvělý počin, který má dle mého velký potenciál oslovit širokou skupinu lidí. Ke kvalitě dozajista přispívá Váš background - je osvěžující slyšet o cyklistice hovořit někoho, kdo strávil část kariéry v automobilce a vyvaruje se tak zjednodušujících a polarizujících tvrzení (ke kterým jsem měl sám až příliš blízko). To, že řešení nejspíš spočívá v postupném a částečném přechodu z motorové dopravy na udržitelnou, je pro mě ten nejcenější message.

K podcastu mám v tuto chvíli jednu připomínku a dvě prosby. Připomínka se týká pátého dílu - chápu, že jste chtěli dodržet časový rozsah, jedenáctiminutová epizoda je ale podle mě prostě příliš krátká pro nějaké hlubší sdělení. Přišla mi škoda, že když už přišel zajímavý host, řekl toho tak málo. Hodina plus Vašich deset teček závěrem je rozhodně lepší.

Prosba číslo jedna se týká Romanova výroku, že helmy se nosí pouze tam, kde neexistuje dobrá cyklistická infrastruktura (nebo něco v tom smyslu). S tím asi nelze nesouhlasit - nebezpečné není ježdění na kole, ale okolní provoz - moc bych ale ocenil, kdybyste se mohli hlouběji ponořit do problematiky povinného nošení helem (zejména proč má nařízení nošení helem ve výsledku negativní důsledky pro celkové zdraví populace). Mám pocit, že pro spoustu lidí je to jaksi neprobádané území a uvažují o tomto tématu pouze povrchně (helma implikuje bezpečí).

Druhá prosba míří na Romana - mohl byste prosím popsat, co se z Vaší perspektivy odehrávalo během diskuze o budoucnosti cyklodopravy v Brně? Zajímala by mě nějaké reflexe této debaty. Chápu, že takto konkrétní téma nemusí zajímat všechny posluchače, možná že se na něm ale dají popsat nějaké širší trendy.

Díky, s pozdravem,

František Szczepanik

Expand full comment

A v sedmém díle jste dokonce rozebrali problém helm - to by tedy bylo :)

Expand full comment
author

Děkujeme za poslech, za přízeň i za otázky, Františku! Na přilby došlo v #7 a určitě ne naposledy, na rozhovory se můžete těšit i v delším provedení a to Brno ... byl to doufejme první krok v podobném formátu, kdy byla Kancelář architekta města Brno ochotná takovou debatu vést. Za to KAMu patří respekt. Chytrá města hledají všechny způsoby, jak si ulevit od aut a naopak otevřít ulice lidem, co jdou po svých, ať už pěšky, nebo na kole. Vědí, že čistější, klidnější, tišší a lidštější město je zároveň město atraktivnější a bohatší. Snad se tam posune i Brno. Nový územní plán je důležitý signál.

Expand full comment