Kterak Jakub vyrazil v předvánočním čase do centra Prahy, v poledne už mi psal sms “Království za cargo bike” a večer na hodinkách zjistil, že nachodil 14 000 kroků.
Tak jste mi včera úspěšně překazili plán jít si brzo lehnout :)
Každopádně moc děkuju za věnování se mému humpolácky položenému dotazu a pokročilý insight do bikesharingu! Bavil jsem se zejména u toho, jak složitou problematikou jsou košíky, ale z dvojice Nextibke/Rekola za mě teda jasně vede model růžová flotila, protože na ní pohodlně převezu cokoliv od malé plátěnky až po sportovní tašku. Nakonec ale stejně beru, co je po ruce a hlavně jsem oběma firmám vděčný, že pomáhají dělat z městské cyklistiky něco naprosto normálního i tam, kde to třeba ještě donedávna byla výsada jednotek "podivínů". Takže úplný souhlas s tím, že nejzásadnější vlastností je: "existující".
Jinak osobně vnímám v rozlehlejších městech jako Praha za dost zásadní právě multimodalitu. Dá se tady hovořit o parkovací infrastruktuře u MHD hubů (napadá vás třeba v Praze stanice metra, která má použitelné parkování pro kolo? na druhou stranu dobré příklady jako třeba Řevnice/Praha-Klánovice), provázanosti se systémem MHD (jedna jízdenka na vlak i kolo), možnost přepravy kol v MHD (kolik místa by v příměstské vlakové soupravě mělo být vyhrazeno pro kola?) i integraci do vyhledávačů - tuším, že tuhle ideu částečně využívá i vám předpokládám dobře známá aplikace Citymove. Osobně právě v té provázanosti vidím největší potenciál, minimálně v rámci větších měst a aglomerací, kombinace kolo+MHD+kolo (nebo koloběžka, whatever) často bývá nejrychlejší pro uživatele a nejefektivnější pro samosprávy. Tolik tedy za mě ještě jeden okruh, který by mohl někdy stát za podrobnější rozebrání.
No a zásadní otázka na závěr! Voiturette nebo City? :)
Pánové, ještě jednou moc díky a přeju hezké svátky!
Tak jste mi včera úspěšně překazili plán jít si brzo lehnout :)
Každopádně moc děkuju za věnování se mému humpolácky položenému dotazu a pokročilý insight do bikesharingu! Bavil jsem se zejména u toho, jak složitou problematikou jsou košíky, ale z dvojice Nextibke/Rekola za mě teda jasně vede model růžová flotila, protože na ní pohodlně převezu cokoliv od malé plátěnky až po sportovní tašku. Nakonec ale stejně beru, co je po ruce a hlavně jsem oběma firmám vděčný, že pomáhají dělat z městské cyklistiky něco naprosto normálního i tam, kde to třeba ještě donedávna byla výsada jednotek "podivínů". Takže úplný souhlas s tím, že nejzásadnější vlastností je: "existující".
Jinak osobně vnímám v rozlehlejších městech jako Praha za dost zásadní právě multimodalitu. Dá se tady hovořit o parkovací infrastruktuře u MHD hubů (napadá vás třeba v Praze stanice metra, která má použitelné parkování pro kolo? na druhou stranu dobré příklady jako třeba Řevnice/Praha-Klánovice), provázanosti se systémem MHD (jedna jízdenka na vlak i kolo), možnost přepravy kol v MHD (kolik místa by v příměstské vlakové soupravě mělo být vyhrazeno pro kola?) i integraci do vyhledávačů - tuším, že tuhle ideu částečně využívá i vám předpokládám dobře známá aplikace Citymove. Osobně právě v té provázanosti vidím největší potenciál, minimálně v rámci větších měst a aglomerací, kombinace kolo+MHD+kolo (nebo koloběžka, whatever) často bývá nejrychlejší pro uživatele a nejefektivnější pro samosprávy. Tolik tedy za mě ještě jeden okruh, který by mohl někdy stát za podrobnější rozebrání.
No a zásadní otázka na závěr! Voiturette nebo City? :)
Pánové, ještě jednou moc díky a přeju hezké svátky!